ADHD bij volwassenen

HOE is jouw ADHD ontdekt?
Gepost door : Saïma met ip: 84.30.218.*
Op: 17/08/2005 00:39
HOE is jouw ADHD ontdekt?

Of HOE ben je er achtergekomen dat je ADHD hebt???

Laat het ons hier weten! Ben benieuwd!

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Saïma met ip: 84.30.218.*
Op: 17/08/2005 00:47
Ik kwam er achter door het huishouden...

Altijd een chaos!!!

Verder heb ik nog een brief aan mijn collega's uit 1995 dat ik voelde dat er wat met me was, dat ik niet altijd alles zag qua rotzooi, kon 10 langs een propje lopen, zonder het op te rapen etc...

Toen ik eens met een vriendin zat te klagen over het huishouden en nog wat dingen, zei ze ineens;

JIJ moet eens kijken op een site over ADHD...

Ik wist niet wat ik hoorde... ADHD, dat zijn toch die jongetjes van 8 die geen seconde op hun stoel zitten en over de banken rennen??? Tja, zó kende ik ADHD...

Maar goed, op aandringen van haar heb ik www.hersenstorm.com gelezen en ...

en... ik las... en ik las... en ...

de tranen sprongen in mijn ogen!!! HIER staat mijn leven!!

HIER staat mijn geheimzinnigheid in mijn hoofd... Het is niet gek wat ik denk en wat ik voel...

Had altijd al geweten dat er IETS met mij was.

En hoe meer ik las... hoe meer puzzelstukjes er op zijn plek vielen! ECht wonderbaarlijk.

Ook die brief aan mijn collega's, ik had hem nog en ging die meteen lezen! En ja hoor... een echte brief van een ADHDer!

Dus hup, naar de huisarts, want hier wilde ik mee verder.

Ik naar de huiarts en ik vertelde dat ik vermoedde dat ik wel eens ADHD zou kunnen hebben... Ik vertelde over de website, de testen die er op stonden...

Het enige wat zij zei: "Ja, zoals ik je nu eigenlijk ook al langer ken... sta ik er niet raar van te kijken!"

En ik stond zó weer buiten met de verwijsbrief naar de psychiater!

Bij de psychiater was de ADHD ook zooooo vastgesteld! Even een goed gesprek, de standaard vragenlijst... en ik kon al vrij snel met de Ritalin beginnen!

Wauwwww wat een wonder middel!!! Mijn leven is drastisch verbeterd!

Ook vroeger was ik een echte ADHDer! Had alle kenmerken, echter.... ik was een lievertje! Lief voor de mensen, in mijn puberteit was ik LIEF voor iedereen! Leefde erg in mijn eigen wereldje, maar ik was LIEF.

Nooit drank, nooit drugs... nee... nog niet misschien!

Nu is Ritalin heb, gaat alles beter! Ik heb zelfs een opleiding in no-time afgerond... iets wat ik op mijn 16e niet kon!

Al met al, ik ben unne echte ADHDer, maar gelukkig een zeer positief vrouwke!

Loop al lang niet meer bij de psychiater! Want ze had me weinig te vertellen, ik wist te veel...

Wist ook er mee om te gaan, wist het te accepteren etc! Tja, toen maar voor de controle der Ritalin naar de huisarts, naar de psychiater... echt niet!

TOt zover! Vragen? Dan moet je ze stellen!

:>

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |